Шкільна бібліотека     

З 21 по 25 березня в школі проходив  тиждень  дитячої та юнацької книги.

Тиждень дитячої книжки зібрав до себе на гостину усіх тих, хто любить читати і цінує книгу як духовну святиню, джерело мудрості і розуму. 

Під час проведення тижня книги були проведені такі заходи:

·    виставка малюнків «Казковий вернісаж» (1-4 кл.)

·    конкурс плакатів, колажів, малюнків «Книга в моєму житті» (7-11 кл.)

·    акція «Подаруй бібліотеці книгу!» (1-11 кл.)

·        конкурс закладок «Чудеса своїми руками» (1-6 кл.)

 

·        книжкова вікторина «Ми подорожуємо по казках» (1-4 кл., ГПД)

·        брейн-ринг «Читай, думай, грай!» (3 кл.)

·        екскурсія першокласників до бібліотеки (1 кл.)

   Проведення Всеукраїнського тижня дитячої книги сприяло залученню підростаючого покоління до невичерпних джерел знань, створенню у бібліотеці атмосфери радісного спілкування, де кожна дитина - юний читач відчувала себе бажаним гостем.

 

_____________________________________________________________________________________

 

Масова  робота шкільної бібліотеки

Посвята в  читачі учнів 2-х класів  «Перші кроки до бібліотеки»

  

 Бесіда з безпеки життєдіяльності «Пожежна безпека»

 

Бібліотечний урок з учнями молодших класів «Періодичні видання для тебе»

Бесіда – діалог  «Права людини починаються з прав дитини»

 

Бібліотечний урок «Як вести читацький щоденник»

 

Книжкова лікарня ( дрібний ремонт книжок )

 

Літературний вернісаж «Мої улюблені зимові свята»

 

Бібліотечно-бібліографічне заняття «Читач у бібліотеці»

 

 
**************************************************************************************************************************************************

Звіт

щодо проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек

”Виховуємо громадянина – патріота України

 

    Відповідно до плану заходів протягом жовтня 2015 в нашій школі було проведено місячник шкільних бібліотек.  Метою місячника були  нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття, і як базової якості особистості. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного і шанобливого ставлення особистості до українського народу та його культури, утвердження гуманістичної моральності  як базової основи громадянського суспільства.

    Бібліотекою нашої школи проведено ряд заходів, метою яких було патріотичне виховання підростаючого покоління та сприяння її інноваційному розвитку.

   Протягом місяця проходила благодійна акція «Бібліотечка для захисників», на яку  діти принесли в подарунок книжки для  учасників бойових дій.

   Протягом  місячника діяла  виставка  малюнків «Для тебе, захисник!». 

 

   Серед учнів 5-6 класів пройшов конкурс читців на краще виконання патріотичних віршів «З Україною в серці». За звання кращих читців змагалися 11 учнів. У ході конкурсу учасники представили твори відомих класиків і сучасних поетів.

     Школярі з особливою відповідальністю поставились до цього завдання. Кожен вірш був декламованим не тільки устами, але йшов від самої  глибини серця. Емоційність, виразність, чутливість – супроводжували учнів під час всього конкурсу.

     У натхненному виконанні школярів звучали поезії про любов до України, мужність і героїзм наших захисників.

     Членам журі було нелегко визначити переможців, адже юні патріоти намагалися за допомогою поетичного слова передати найглибші почуття та продемонструвати виконавську майстерність.

     Переможцями поетичного змагання стали : 1 місце – Старікова Кристина, учениця 5-А класу; 2 місце – Рижакова Дар`я , учениця 6-В класу; 3 місце – Гончаров Владислав, учень 6-Б класу.

     Усі переможці отримали грамоти за якісне виконання патріотичних віршів.

 

     Безмежне задоволення від цього конкурсу отримали не тільки конкурсанти, але і ті, які були присутні на ньому. Цей конкурс допоміг учням пізнати щось нове для себе.

     Протягом місяця проходила акція «Подаруй бібліотеці учбовий диск», завдяки якій бібліотека поповнилась електронними носіями.

   Серед учнів 1-11 класів  були проведені бесіди щодо збереження підручників та художньої літератури «Якщо хочеш добро мати – вчися книгу шанувати!»

    Для учнів школи діяла виставка-стенд «Книги – юбіляри року».

 

     Під час довірливих бесід з учнями вивчались їх читацькі інтереси, давались корисні поради щодо вибору книги та роботи з нею, рекомендувалися твори з книжкових виставок, що відповідають їх запитам та потребам.

    В актовій залі  пройшла зустріч із захисниками нашої держави, на якій учні третіх класів виконували вірші на патріотичну тему «Хай живе Україна!»
   Серед учнів 7-Б класу була проведена читацька конференція «Нам жити та пам’ятати!»  На цій конференції діти висловлювали свої думки щодо шанування героїв України, розповідали виразно вірші,  був перегляд презентації «Герої не вмирають!»
   Протягом місяця проходила акція  «Подаруй бібліотеці книгу». Завдяки акції фонд бібліотеки поповнився різноманітною літературою.

  Наша школа взяла активну участь  у Всеукраїнському місячнику 

«Виховуємо громадянина – патріота України»

    Бібліотека й надалі планує проводити різноманітні заходи, які будуть сприяти формуванню патріотичного виховання.

 
 
********************************************************************************************************************************************************************************************************

Тиждень дитячої книги 2015р

З 23.03. по 27.03. 2015р.

Тиждень дитячої книги

Дитинство — це той неповторний час, коли мала людина відкриває для себе світ, коли в ній росте іскринка творчості, а саме життя є стихією гри, що для дитини — найсерйозніше заняття. Саме добра дитяча книга відіграє важливу роль в житті дитини. Але якщо дитина запитує «А навіщо читати?», чи зможемо ми дати таку ж щиру відповідь, не відбуваючись стереотипними фразами, які діти частіше за все пропускають повз вуха?
Той, хто пізнав радість спілкування з друкованим словом, добре знає про те, що читання — це бурхлива гра уяви, інтенсивна робота думки, творчий процес, який дає ні з чим незрівняну насолоду.
Прищепити дітям любов до книги, виховувати в дітей потребу до читання, дбайливе ставлення до книги допомагає Тиждень дитячого читання.

      З 23 по 27 березня в школі проходив Тиждень дитячої та юнацької книги.

     В рамках тижня діяла виставка  малюнків «Мандри сторінками улюблених книжок».

    Учні 10 класів написали відгук на прочитану книгу.

   Серед учнів 11-тих класів відбувся конкурс читців «Мій улюблений поет».

   Протягом тижня проходила акція «Подаруй бібліотеці книгу». Найактивнішими класами були 

1-Б, 2-А, 2-Б,3-А, 4-Б.

   Для учнів школи діяла виставка-стенд « Для тебе книга – це…», на якій  діти висловлювали свої думки щодо книги.

    Протягом тижня учні школи займалися дрібним ремонтом книжок.

    Для учнів 7-х класів проводився брейн-ринг «Чи уважний ти читач?»

    Для учнів молодшої ланки була здійснена віртуальна подорож « Сторінками улюблених казок».

   Протягом тижня проводилися бесіди «Книга в моєму житті».

 Класи, які прийняли найактивнішу участь у проведені Тижня книги, були нагороджені подяками.

 

****************************************************************************

Фото-звіт

щодо проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотека

”Шкільна бібліотека — стратегічний партнер освіти”

   Відповідно до плану заходів протягом жовтня 2014 в нашій школі було проведено місячник шкільних бібліотек. Мета місячника  полягала в утвердженні значимості ролі шкільної бібліотеки в сучасному громадському суспільстві та сприяння її інноваційному розвитку.

     Бібліотекою нашої школи проведено ряд заходів, метою яких було виховання культури читання та інноваційні форми популярізації книг.

    Для учнів 2-х класів в читальній залі бібліотеки відбувся захід «Рада знайомству, мій юний друже», під час якого діти познайомились з шкільною бібліотекою, взяли участь у вікторині «У світі казки чарівної» та розповіли про свою найпершу самостійно прочитану книгу. Наприкінці заходу  юні книголюби пообіцяли бережно відноситися до книг, як до своїх, так і до бібліотечних книг, також вони отримали свою першу книгу, як відвідувачі бібліотеки.

    Учні 7-х класів разом з бібліотекарем здійснили ряд захоплюючих подорожей у минуле. Діти познайомилися з історією виникнення книги, порівняли сучасну книгу із старовинною, довідалися про професії, які потрібні для створення сучасних книг. На уроці відгадували загадки та відповідали на цікаві запитання., був перегляд презентації «Історія виникнення книги».

   Для учнів 10-го класу було проведено пізнавальну годину «Професія бібліотекар», на якій діти могли спробувати себе в ролі бібліотекаря.

   Серед учнів 6-их класів було проведено анкетування по виявленню читацьких інтересів.

   Учні 1-11 класів приймали участь в  опитуванні “Квітка побажань “- «Хочу побачити в бібліотеці».Діти висловлювали свої побажання щодо сучасного обладнання бібліотеки.

   Для учнів школи діяла виставка-стенд  « Зупинись на хвилинку – для тебе новинка ». У дітей, які приходили до бібліотеки з`явилося бажання прочитати ці яскраві та цікаві книжки.

    Для учнів 1-го класу було проведено бібліотечний урок « В гостях у казки».  Учні  приймали активну участь у проведенні  вікторин, конкурсів.

Протягом місячника проводилися бесіди щодо збереження підручників та художньої літератури. На уроках праці діти 1-4 класів робили дрібний ремонт книжок «Подаруй книзі нове життя».

    Під час довірливих бесід з учнями вивчались їх читацькі інтереси, давались корисні поради щодо вибору книги та роботи з нею, рекомендувалися твори з книжкових виставок, що відповідають їх запитам та потребам.

   Протягом  місячника діяла  виставка  малюнків «Ілюстрація в книжці».

   Для учнів  5-их класів працювала творча майстерня, на заняттях якої  діти навчалися виготовляти закладки.

    Для учнів 8-ого класу проводився брейн-ринг « Клуб уважних читачів». Переможці та активні учасники заходу отримали  грамоти.

   Протягом місяця проходила акція  «Подаруй бібліотеці книгу». Завдяки акції фонд бібліотеки поповнився різноманітною літературою;була діяча книжкова виставка до знаменних подій жовтня; діалог-огляд «Періодичні видання на допомогу вчителю».

  Місячник шкільних бібліотек був насиченим, змістовним та цікавим. Кожен відвідувач усвідомив, що без шкільної бібліотеки  школа існувати не може, тому що бібліотека – вісь, навколо якої обертається увесь навчально-виховний процес.

   Усі заходи, які були проведені в рамках Місячника книги, сприяли активізації творчої діяльності дітей, їх духовному та емоційному збагаченню,  сприяли вихованню любові до рідного краю, до нашого міста, до своєї культурної спадщини.

 

Тиждень дитячої та юнацької книги.

 

З 24 березня по 28 березня в школі проходив Тиждень дитячої та юнацької книги. В рамках тижня проходив  конкурс малюнків «Ілюстрація в книзі».

Серед учнів 6-тих класів відбувся конкурс читців «Мій улюблений поет». Протягом тижня проходила Акція «Подаруй бібліотеці книгу». Найактивнішими класами були 1-А, 2-А, 4-А,5-А. 5-Б.

      Для учнів молодших класів була представлена театралізована вистава. В казковій подорожі діти зустрілися з Королевою книг, з літературними героями улюблених казок, в ролі яких були учні 5-Б класу. Актори - п`ятикласники провели з молодшими школярами конкурси, вікторини та повторили правила поводження з книгою.

     Протягом тижня працювала «Книжкова лікарня», де учні  мали змогу зайнятися дрібним ремонтом книг.  Класи, які взялили найактивнішу участь у тижні дитячої та юнацької книги були нагороджені.

 

Як вибирати книгу для читання.

 • На книжковій виставці ти завжди знайдеш цікаві книги.

 • Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.

  • Книги на стелажах розташовані по темах.

Як читати книгу

 1. Читай повільно, не поспішаючи, краще запам`ятаєш прочитане.

 2. Дочитай книгу до кінця, не пропускай сторінок.

 3. Читаючи книгу, можеш зустріти незнайомі слова. Їх пояснення знайди в словниках,  довідниках, енциклопедіях.

 4. Для свідомого сприймання познайомся з анотацією, прочитай епілог, вивчи заголовок.

 5. Прочитавши книгу, обговори її з товаришами.

 б. Прочитавши книгу, подумай над її головними ідеями, над описаними в ній подіями, фактами.

 7. Зроби записи про те, що здалося важливим у прочитаній книзі.

 8. Веди щоденник прочитаних книг.

Як користуватися навчальною, додатковою і довідковою літературою

1. Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.

 2. Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.

 3. Насамперед використовуйте підручник, потім –довідник, а тоді  додаткову літературу.

 4. Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв.

 5. Залежно від мети використайте такі види читання:

 - читання-перегляд;

 - вибіркове читання;

 - читання з різних видів запису прочитаного.

 6. Відшукавши в книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтесь побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.

Як працювати з цитатою

• Цитатою користуються для уточнення і підтвердження власних думок.

 • Не можна зловживати цитатами.

 • Цитата має виписуватися так, щоб у ній була закінчена думка автора.

 • Виписувати цитату слід без замін слів, з дотриманням усіх розділових знаків, із позначенням пропусків.

 • Кожна цитата береться в лапки.

 

 **************************************************************************************************************************

Правила поводження з книжкою

 1. Обгорни книжку в папір, не бруднитиметься обкладинка.

 2. Читати під час прийому їжі не слід, можна забруднити книжку.

 3. Не клади у книжку олівці, ручки та інші предмети, від цього рветься палітурка.

 4. Не загинай кутики на сторінках книги, вони відриваються і псується книжка.

 5. Зроби для        книжки закладку.

 6. Не рви сторінок, не малюй і не пиши нічого в книжці, не роби ніяких поміток.

 7. Не перегинай книжку, від цього рвуться сторінки.

 8. Перегортаючи прочитану сторінку, тримай її за верхній край.

 9. Не читай книжку на сонці.

*****************************************************************************************************************************

Як перетворити читання у захоплення?

 Поради батькам:

 • Частіше ходіть до бібліотеки;

 • Передплатіть хороший дитячий журнал;

 • Більше читайте дитині;

 • Подавайте власний приклад: нехай дитина частіше бачить, як ви самі читаєте книжку, газету чи журнал;

 • Даруйте книжки;

 • Відведіть дитині полицю чи шухляду для найулюбленіших видань;

 • Беріть книжку в подорож. Від цього вона стане ще цікавішою;

 • Не уникайте всіх «чому?», «що?», «коли?»...Не залишайте нічого нез'ясованим;

 • Читайте в будь-який час, коли вам зручно.

 ************************************************************************************************************************

   При отриманні підручників у бібліотеці уважно продивися їх.

    При виявленні пошкоджень повідом бібліотекаря   

2.          Обгорни підручник!

3.          Зроби закладки для підручників

4.          Якщо ти зіпсував чи загубив підручник, поверни до бібліотеки аналогічний

5.          Не перегинай палітурку підручника, це зменшує її міцність

6.          Не згинай кути сторінок

7.          Не роби поміток і не розмальовуй підручник

8.          Клади підручник тільки на чистий стіл

9.          Бережи підручник від сонця і вологи

10. Зберігай підручники вдома у спеціально відведеному місці на полиці чи у шафі

РЕКОМЕНДАЦІЇ  КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ

•         На початку навчального року одержати комплект підручників на клас

•         Визначити стан одержаних підручників, при необхідності провести заміну

•         Скласти акт на передачу підручників з бібліотеки до класу

•         Класний керівник несе відповідальність за одержаний комплект підручників на клас протягом навчального року.

•         Визначити відповідальних у класі за збереження навчальних книг

•         Запланувати виховні заходи зі збереження підручників

•         Постійно здійснювати контроль за станом збереження підручників

•         Один раз на місяць інформувати оргкомітет огляду-конкурсу «Живи, книго» про стан збереження підручників класним колективом

•         Організовано здати підручники у кінці навчального року до бібліотеки, попередньо проаналізувавши стан їхнього збереження, та подати інформацію