Відкритий урок
1-А клас. Відкритий урок з навчання грамоти. Вчитель Холодова Т.О.
Тема:Закріплення звукового значення букви Х, х. Читання слів, речень. Бесіда на тему «Міста України». Словниково-логічні вправи.
Мета:Закріпити вміння учнів виділяти у словах звук (х), формувати мовленнєві вміння, виконувати звуко-буквений аналіз; формувати навички читання слів та речень з новою буквою; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного краю, своєї Батьківщини; виховувати патріотичні почуття; стимулювати бажання пізнавати нове.
Обладнання: складова таблиця, фішки для звукового аналізу слів, предметні малюнки, ілюстрації міст.
Хід уроку
I.Організація класу.
1.Всі сідайте тихо діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
2.Вправа «Очікування»
-Що ви очікуєте від уроку?
А я очікую, що ви:
–будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки;
–чітко, голосно, виразно читати і правильно інтонувати речення;
–слідкувати за своєю поставою протягом уроку;
–користуватись закладкою, коли розгортатимете підручники;
–злагоджено працювати, щоб наша мандрівка була цікавою. Корисною і жвавою.
II.Актуалізація опорних знань.
Вчитель: На уроці ми побуваємо у багатьох містах та різних куточках України, дізнаємось багато цікавого.
Зараз люба дітвора
В нас цікава буде гра
І дівчатка і хлоп’ятка
Вчителі і батьки
Дуже люблять мандрувати,
Вирушаємо ми нині
В подорож по Україні.
2. Колективна робота. Методика «Кущ»
Вчитель: А щоб відправитися в подорож по Україні нам треба вибрати вид транспорту. На чому ми будемо подорожувати?
Відгадайте загадку:
По голубому полі
Легкі, немов пір’їнки,
Пливуть собі поволі
Білесенькі перинки. (Хмари)
Ми з Вами будемо подорожувати на хмаринках. У кожного з вас на парті лежить маленька хмаринка. Протягом подорожі вона буде оживати, але яка вона стане в кінці подорожі залежить від вас.
- В якій країні ми живемо?
- Як називається місто в якому ми живемо?
А ось маршрут за яким ми будемо мандрувати.
ДИМИТРОВ – ХАРКІВ – КИЇВ - ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ – ХОТИН – ХУСТ – ХЕРСОН – ХЕРСОНЕС – ЗАПОРІЖЖЯ – ДИМИТРОВ
Щоб дібратися від міста до міста нам треба буде виконувати різні завдання.
ДИМИТРОВ – ХАРКІВ (фото Димитрова)
1. Мовленнєва розминка.
1) Робота над чистомовкою.
Ха-ха-ха – засміялась буква «ха».
Ох-ох-ох – виріс горох.
Ух-ух-ух – у дідуся теплий кожух.
Ах-ах-ах – у лісі багато комах.
Хи-хи-хи – геть розбіглись ховрахи.
2)Робота над скоромовкою.
Хоче дівчинка Харитя
Хмарку в гості запросити.
Хай подивиться хмаринка
На хатинку Харитинки.
2) Вірш про Харків. (хото Харкова)
Для миру, добра , та любови
Наш Харків піднісся здавна.
Завжди трудовий, науковий
Красивий, як втіха-весна.
ХАРКІВ – КИЇВ
6.Добір слів з буквою «Х». (метод «Мікрофон»)
7.Складання складів з буквою «Х».
- Назвіть букви, що лежать перед вами. (х, а, о, у, е, і, и)
- Назвіть букви, які позначають голосні звуки?
- Які звуки може позначати буква «Х».
-Утворіть склади з приголосного та голосного звуків.
1. Гра «Розсипанка»
-Із розсипаних букв складіть слова.
Г,х,і,о,р; х,о,й,е,к;
Вірш про Київ (фото Київа)
Чудовий день. Ясна пора.
Легенький вітерець повіяв.
На кручах сивого Дніпра
Стоїть столиця наша – Київ.
Квітує свічами каштан,
На храмах грає позолота.
Ось Володимир, ось Богдан,
Он сяють Золоті ворота.
Летить у небі голуб-птах,
Над ним хмарки, немов пір’їни,
Тріпоче синьо-жовтий стяг,
Як вільне серце України.
Наш Хрещатик славний
Урочисто вбраний:
Зацвіли каштани,
Громонять фонтани.
Фізкультхвилинка про хмаринку.
КИЇВ - ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ
III. Робота за Букварем.
1. Читання слів у стовпчиках.
-Яка спільна буквена частина у словах?
Прийоми читання.
*Читаємо з учителем.
*Читаємо за вчителем.
*Читаємо самі по одному слову.
*Читаємо слова з двома однаковими голосними.
*Читаємо слова, що відповідають на питання хто? Що? Який?
*Прочитайте слова, що означають людей.
Вірш про Хмельницький (фото міста)
Хмельницький в ошатнім убранні
Над Бугом Південним стоїть,
І сяють тут промені ранні,
Як сяяли безліч століть.
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ – ХОТИН – ХУСТ – ХЕРСОНЕС
2. Робота за фотографіями.
3. Читання речень під фотографіями.
4. Гра «Слово в слові заховалося»
ХВОРОСТИНА – тин, ворона, сирота, рот, сторона, хист, товар, сто, рис, сир, син, хор.
ХЕРСОН –ЗАПОРІЖЖЯ
1.Вірш про Хортицю
Хортиця – серце козацьке,
Це є колиска Січі.
Тут промовляли багацько
Стріли, пищалі й мечі.
2. Фізкультхвилинка.
Навколо дерев весело підемо.
Різні листочки дружно підберемо.
Відразу вгору піднімемо,
А потім їх підкинемо,
Нехай собі летять.
ЗАПОРІЖЖЯ – ДИМИТРОВ
1. Формування техніки читання. Читання уривка оповідання за В. Чухлібом.
1)Читання тексту вчителем.
2)Словникова робота.
Галасував – кричав, горлав.
Зойкнув – скрикнув протяжно , жалібно.
3)Читання-аналіз тексту.
-Де гуляв вихор?
-Хто його боявся?
-Які слова лунали над полем?
-Хто не боявся вітру?
4)Самостійна робота над текстом (напівголосне самостійне читання)
Індивідуальна робота.
5)Повторне читання тексту окремими учнями вголос.
6)Робота за сюжетним малюнком.
Складання речень за малюнками з Букваря. Добір підпису до малюнків.
2.Робота за таблицею.
-Знайдіть серед букв слова:вихор, хилитися,норах.
IY.Підсумок уроку.
-Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
-Що найбільше запам’яталося?
-Про що розповісте батькам удома?
2.Читання вірша.
Красивий,щедрий рідний край І мова наша солов’їна.
Люби,шануй,оберігай Усе,що зветься Україна!