Педагогічна рада
«Заповеди педагогического общения»
ü Ты за внимание борись, не строй общение «сверху вниз».
ü Стремись изучать детей настроение, их мимику, жесты и глаз выражение.
ü Какие они вчера и сегодня, какие с утра и какие в полдень. Как говорят они: смехом, слезами…
ü Учись себя видеть детей глазами!
ü Любите детей, будьте вежливы с ними.
Они в любом возрасте очень ранимы…
ü Чтоб уважения детей добиться, слово с делом не должно расходиться!
ü Ставьте себя на место детей и сможете их понять поскорей!
ü Дети не любят грубые фразы: выполнят просьбу, но не приказы.
ü К детям своим относитесь любя.
ü Злиться вы можете лишь на себя!
ü «Любимчиков» не заводите, за прегрешения не мстите.
ü Наедине не выясняйте и перед всеми не ругайте.
РОЛЬ ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ТВОРЧОГО ПРАЦЕЗДАТНОГО УЧНІВСЬКОГО КОЛЕКТИВУ
«Хто сказав, що думаєш тільки мізками?- думаєш усім тілом»
Еміль Золя.
Імідж педагога
Одяг
Червоний колір збуджує, сприяє підвищенню активності, але учень при цьому швидко втомлюється.
Рожевий - м'який, ніжний, чуттєвий.
Коричневий - символізує силу, енергію, вселяє довіреність до вчителя, заспокоює.
Синій - діловий, авторитетний.
Блакитний - колір відпочинку, іноді сприймається як нудний і холодний.
Зелений - колір лідерства, разом з жовтим він збуджує, з синім - заспокоює.
Жовтий - колір радості і веселощів, але якщо його багато, то стомлює.
Кремові і бежеві тони - найбезпечніші і заспокійливі.
Сірий - навіває нудьгу.
Білий - колір чистоти помислів, однак шкідливий для психіки.
Зачіска, макіяж.
Слід зазначити, що довжина волосся бажано коротка або середня. Причому світлий колір волосся уособлює популярність, а темний підкреслює солідність. Косметика малопомітна.
Міміка, погляд.
Радимо: з ранку «приміряйте» доброзичливу посмішку і не знімайте її до самого вечора.
Рекомендації педагогам щодо використання невербальних засобів взаємодії
· Застосовуйте під час уроку «відкриті» жести і пози, посміхайтеся.
· Стежте за тим, щоб ваші долоні були відкриті, не напружені.
· Віддавайте перевагу енергійним і помірним жестам.
· Зважте, що жести мають збігатися зі змістом і часом мовлення, а також відповідати смислу тієї фрази чи слова, які вони підсилюють.
· Пам’ятайте, що одноманітні жести вносять елемент монотонності та розпорошують увагу учнів.
· Для того щоб справити враження, переконати або довести щось, використовуйте жести, спрямовані від корпусу тіла – помах руки вбік, а також «рубані» жести: вони засвідчують упевненість у собі.
· Зосередьте увагу учасників спілкування на повідомленні, склавши долоні «пірамідкою».
· Уникайте надмірного жестикулювання.
· Застосовуйте жести вище рівня талії: у іншому разі жести сприйматимуть як прояв невпевненості та розгубленості.
· Очистіть простір від зайвих речей, що створюють бар’єри у спілкуванні: стіл, стілець тощо
Завжди пам'ятайте, учитель (класний керівник) повинен бути привабливим, відкритим, викликати симпатію. Він повинен випромінювати впевненість і твердість.